Khamis, Disember 31, 2009

TAHUN BARU 2010


Wah... lama sungguh sy tak tulis dalam blog ni.. windunya huhu.... diam tak diam dah nak masuk tahun baru... malam ni sah2 ada majlis menyambut tahun baru.. tahun lepas takde bunga api.. tahun ni tak tahu.. kot2 bukan je bunga api... bebola api pun de kot... hahaha... main la.. asalkan jgn terletup rumah org dah la... hua.. hua....

Sepanjang 2009 ni bnyak benar yang berlaku.. kisah suka... duka.. sedih.. gembira... semua ada la.. tu la namanya kehidupan.. kalo takde tu semua ibarat patung kat butik baju tu la kan.. kan....

Tahun ni jugak sy kehilangan org yang tersayang... Chek.. Ah rindu kat chek.. sekelip mata je chek tinggalkan kami.. Allah lebih sayang kat Chek.. huhu.. Al-fatihah.. semoga Allah mencucuri rahmat keatas roh Chek..

By the way.. semua ni dugaan.. yang hidup pasti mati.. yang hilang akan berganti.. hehehe.. mayb tahun depan sy akan dapat pengganti kot... mudah2an.. kita just merancang tp semua ni ketentuan Allah... ingat tu... sesuatu yang kita perolehi hanya dengan IzinNya.. dan setiap sesuatu yang dilakukan mestilah keranaNya.. sape la kita ni.. khalifah yang ditugaskan untuk memakmurkan alam ini... kalo Allah nak tarik balik bila2 masa je.. sbb semua tu bukan hak kita... semua ni pinjaman Allah je dan bersifat sementara... Apapun yang kita terima kene redho dan muhasabah diri.. ingat! hehe.. berapa kali mau ingat daa.... takpe.. mmg manusia ni kene selalu diingatkan... "SETIAP KEJADIAN YANG BERLAKU... ADA HIKMAT YANG TERSEMBUNYI DISEBALIKNYA..."



Selamat tinggal 2009.. selamat datang 2010... harap2 lebih baik dan ceria!!! InsyaAllah...

kalo ikutkan hati ni.. nak tulis panjang2.. tp.. time rehat dah abis.. nanti sy tulis lagi...

chau... chin.. chau...



kata2 akhir sebelum wa chau:




"Hidup umpama roda.. hari ni kita berada diatas... tah esok tah lusa kita berada dibawah... atau sebaliknya... oleh itu.. bersyukur la setiap apa yang kita nikmati.. sbb semua tu dr Allah yang Maha Adil".


Coretan ikhlas:

Ira

Tiada ulasan:

Catat Ulasan